Kuuskümmend aastat hiljem
Tarmo Teder
Kohatu Kergus Ja Pärlendav Miski
Hando Põldmäe
Kõikide asjade valgus
Mikk Pärnits
Eetiline „teadmine, kuidas“: Tegevus, tarkus ja tunnetus
Francisco J. Varela
Antihabras
Nassim Nicholas Taleb
Minu lapsepõlvekodu oli Eesti NSV-s
Epp Annus, Brita Melts
Paunvere lõpp
Toomas Kall
Elu ja aeg
Enn Nõu
Raamat

VÄÄRTUSPÕHINE KOOL
Eesti ja maailma kogemus

MARGIT SUTROP

Eesti kool seisab väljakutse ees muutuda väärtuspõhiseks kooliks, mida iseloomustab arengu- ja koostöökeskne õpikäsitus. Väärtuspõhises koolis ei tähenda õpetamine ainult teadmiste edastamist, vaid ka isiksuse arengu soodustamist. Õpilases nähakse partnerit, kelle võimete väljaarendamise nimel teevad koostööd õpetajad, tugi spetsialistid ja lapsevanemad. Väärtuspõhises koolis õpivad õnnelikud õpilased ja õpetavad õnnelikud õpetajad, sest seal on head suhted ja koostööd toetav koolikultuur. Viimased viis aastat (2009–2013) oleme otsinud võluvõtit, mis avaks ukse väärtuspõhisesse kooli. Koos paljude partneritega koolidest ja lasteaedadest, ülikoolidest ning Haridus- ja Teadusministeeriumist oleme sõnastanud põhikooli ja gümnaasiumi õppekava alusväärtused ja sihiseaded, töötanud välja kooli väärtusarenduse hindamismudeli ning loonud metoodilised vahendid väärtuskasvatuse läbiviimiseks. Ent iga kord, kui arvasime, et võti on leitud ja uks avaneb, selgus, et selle ukse taga on veel teinegi suletud uks ja nii ikka edasi. Täna mõtleme, et võluvõtit ehk polegi. Uksed avanevad siis, kui räägime üheskoos läbi, milline on noore inimese kasvamiseks parim kool. Ühel hetkel hakkab kõneldu looma tegelikkust, kui kõik selle nimel tegutsevad.

Ilmumisaasta: 2013
Lehekülgi: 415 lk

Ostuvõimalused:

Kaupluses Ateena kõik EKSA raamatud soodushinnaga!

Raamatukogud:

<< TAGASI
avaleht | raamatud | kontakt

© eksa.ee 2019